SE flytter kunder fra Waoo! til Stofa
SE har valgt at flytte sine 65.000 private fiberkunder fra Waoo! til Stofas platform.
For lidt under et år siden købte SE Stofa for en pris på 1,9 milliarder. Tidlige har det været på tale med en storfusion mellem Waoo! og Stofa, men i stedet har SE altså flyttet fiberkunderne over i Stofafamilien.
-Hver for sig havde SE og Stofa nogle stærke kompetencer, dygtige medarbejdere med kundeorienterede kulturer samt stærke tekniske platforme. Nu, hvor vi kombinerer dette i et samlet setup med Stofas stærke TV-platform og SE’s stærke internet-løsninger, kan vi give vores kunder endnu bedre kundeoplevelser med endnu bedre indhold til konkurrencedygtige priser, forklarer Niels Duedahl, der er adm. direktør i SE, i en pressemeddelelse.
Aftalen kommer blandt andet til at betyde, at fiberkunderne ifølge SE får adgang til bedre tv-pakker, hvor blandt andet Viasat-kanalerne indgår.
Overgangen vil ske frem til 1. april 2014.
Bedre kundevilkår
– Nu, hvor vi kombinerer dette i et samlet setup med Stofas stærke TV-platform og SE’s stærke internet-løsninger, kan vi give vores kunder endnu bedre kundeoplevelser med endnu bedre indhold til konkurrencedygtige priser. Niels Duedahl, adm. direktør i SE
Kunderne kan ifølge SE se frem til bedre vilkår. Blandt andet er der mindre binding, færre gebyrer og mere gennemskuelige priser – hvilket samtidig kan tolkes som en kritik i retning af samarbejdet med Waoo!
Kunderne vil blandt andet kunne se frem til at slippe for binding på bredbåndsforbindelsen, hvor man fremover kan få op til 150/150 Mbit. Til gengæld vil man givetvis blive påkrævet at have et tv-abonnement, ligesom det er tilfældet for Stofas kabel-tv kunder.
Kunderne vil også få udvidet åbningstiderne i kundeservice, ligesom support vil være åbent 7-22 året rundt.
Man lægger dog heller ikke skjul på, at der venter en travl tid.
– Hos SE og Stofa vil man altså gøre det nemmere for kunderne, men overflytningen bliver også en stor opgave de næste par måneder. Derfor ligger der lang forberedelsestid bag overflytningen, og der er ekstra bemanding på telefonerne i kundeservice, ligesom der er ekstra teknikere på landevejen.
Med sammenlægningen vil Stofa i alt betjene knap en halv million tv- og internetkunder på landsplan.
SE dækker den sydlige del af Danmark med el og fiber, og servicerer lidt over en kvart million husstande med el. På kabel-tv området er Stofa landsdækkende, mens det endnu ikke fremgår tydeligt, om SE vil kunne tilbyde fiber uden for deres eget dækningsområde.