Fullrate og M1 fusionerer
Fra 1. januar 2013 er der ikke længere noget, der hedder M1 – M1 og Fullrate har nemlig fusioneret, og vil fremover kun hedde Fullrate og vil samtidig få nyt logo og indpakning.
– Både telefoni, bredbånd og TV til lavpris har vist sig at være noget danskerne virkelig ønsker. Nu kan vi give kunderne en mængde fordele ved, at de kan samle alle deres produkter et sted og dermed få et bedre overblik med en samlet regning, en enkel selvbetjening og samme gode kundeservice, siger adm. dir. Peter Mægbæk Madsen, Fullrate A/S i en pressemeddelelse.
Det nye selskab vil have 300.000 kunder og vil altså kunne tilbyde både mobiltelefoni, fastnettelefoni, tv, bredbånd og mobilt bredbånd.
– Vi vil kombinere det bedste fra de to brands, der begge er kendt for lave priser og enkel tankegang bag alle produkter og services, siger Peter Mægbæk Madsen, der også fortsætter som administrerende direktør i det nye Fullrate.
Den nuværende administrererende direktør hos M1, Bo Abrahamsen, fortsætter som salgsdirektør for Fullrates mobile produkter efter fusionen og vil allerede nu indgå i Fullrates direktion.
Et godt match
I forvejen kunderne hos M1 oftere bredbåndskunder hos Fullrate end hos andre selskaber, ligesom Fullrates kunder også ofte er hos M1, og derfor ser Peter Mægbæk Madsen de to selskaber som et godt match.
– Både Fullrate og M1-kunderne har fokus på enkelhed og lav pris. Nu vil vi overbevise endnu flere danskere om, at lave priser og enkle løsninger samlet ét sted er sagen på alle tele- og kommunikationsydelser, siger Peter Mægbæk Madsen, Fullrate.
Kunderne vil i praksis ikke komme til at opleve de store ændringer, og der skal ikke ske udskiftning af eksempelvis sim-kort. Fullrate har i en periode tilbudt mobiltelefoni, men med fusionen med M1 har det nye selskab store markedsandele på hele teleområdet.
Del af en TDC strategi
Begge selskaber er i øvrigt ejet af TDC(M1 dog principielt af det TDC-ejede Telmore), der tidligere på dagen har meddelt, at også Onfone vil blive fusioneret med et andet TDC-selskab – de vil fremover være en del af YouSee, men dog fortsætte som eget brand. Der sker også en lang række andre ændringer, og de store omstruktureringer er en del af en ny TDC-strategi.
– Det ovenfor nævnte program vedrørende forenkling af produkter, platforme og processer forventes sammen med et fortsat intensivt fokus på omkostninger at medføre betydelige omkostningsbesparelser fremover, meddeler TDC ifølge Computerworld.
Læs Computerworlds artikel om TDC’s nye strategi og omstruktureringer